ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΟΥΤΑΡΗ

ΑΣ ΚΟΙΤΆΜΕ ΜΠΡΟΣΤΆ ΚΑΙ ΑΣ ΔΙΔΑΣΚΌΜΑΣΤΕ ΑΠΌ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΌΝ

Πρωτοποριακός, αυθόρμητος, ελεύθερο πνεύμα, ο Γιάννης Μπουτάρης ενδιαφέρεται πραγματικά για την πόλη που έζησε, μεγάλωσε, επιχείρησε, οραματίστηκε και δεν εγκατέλειψε ποτέ. Είναι το πρόσωπο που άλλαξε την εικόνα της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό, δε δίστασε να ομολογήσει τα λάθη του και για πολλούς αυτή η αλήθεια και η αυθεντικότητα, λείπει από την πόλη, που όσο και να προσπαθεί, παραμένει στάσιμη σε πολλά θέματα, όπως τα έργα και η ποιότητα ζωής με το κυκλοφοριακό που για δεκαετίες καταπίνει την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων. Ο Γιάννης Μπουτάρης περιέγραψε πως φαντάζεται τη Θεσσαλονίκη, ποια έργα θα έπρεπε ήδη να έχουν υλοποιηθεί, επισήμανε τα άλυτα προβλήματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους, αποκάλυψε ποιον θα στηρίξει στις δημοτικές εκλογές και σημείωσε πως το μεγάλο όραμα του, το Μουσείο Ολοκαυτώματος Ελλάδος, βρίσκεται επιτέλους σε καλό δρόμο. Για τον πρώην δήμαρχο, η καθιέρωση της πρακτικής «Airbnb» και η μεγάλη αύξηση ξενοδοχειακών μονάδων, πηγαίνουν πολλά βήματα μπροστά τη Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε στο ARCUS MAGAZINE και συγκεκριμένα στον Βασίλη Μπαμπαόλους.

– Πώς φαντάζεστε τη Θεσσαλονίκη την επόμενη πενταετία; Ποιο είναι το όραμα σας;

Φαντάζομαι μια Θεσσαλονίκη με ουσιαστικά διεθνοποιημένα τα δύο πανεπιστήμιά της, καθώς και αυτά που προέκυψαν μετά τις συγχωνεύσεις με ανώτερα Τ.Ε.Ι. Φαντάζομαι μια Θεσσαλονίκη με πλήρη λειτουργία των υφιστάμενων νοσοκομείων, αλλά και όσων βρίσκονται υπό κατασκευή, ώστε να έρχεται κόσμος από παντού για θεραπεία. Φαντάζομαι το λιμάνι να δέχεται μεγάλο αριθμό εμπορικών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων προς τη Νότια και Κεντρική Ευρώπη, παράλληλα με αυτό του Πειραιά. Φαντάζομαι μια πόλη ανοιχτή, ελεύθερη, ανεκτική, απαλλαγμένη από θρησκοληψία κάθε είδους, με πολύ καλές σχέσεις με τις γειτονικές χώρες

– Θα έπρεπε να έχει αλλάξει ήδη; Ποιες είναι οι ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν άμεσα;

Θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει τα έργα που είχαν αναγγελθεί για το λιμάνι. Θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η οργανωμένη οδική πρόσβαση στην περιοχή του Καλοχωρίου και η σύνδεσή του με ΕΓΝΑΤΙΑ και ΠΑΘΕ, όπως και η αστική και προαστιακή συγκοινωνία της πόλης. Αντ’ αυτού, μοναδικό μέσο συγκοινωνίας παραμένει το λεωφορείο, πηγή καθημερινής ταλαιπωρίας για τον πολίτη, ο οποίος περιμένει να δει πότε, επιτέλους, θα λειτουργήσει το μετρό, αν και αναμένεται ότι δεν θα λύσει πολλά προβλήματα.

– Κατά τη δική σας θητεία, κάνοντας έναν απολογισμό, θα αλλάζατε κάτι; Τι ήταν αυτό που δεν πήγε και τόσο καλά;

Η οργάνωση της καθαριότητας στην πόλη έχει βελτιωθεί. Έχουν, όμως, να γίνουν πολλά ακόμη. Πρέπει, επίσης, να βελτιωθεί περαιτέρω η εξυπηρέτηση του πολίτη, όπως έγινε με την ψηφιοποίηση πολλών διαδικασιών, π.χ. ΤΑΠ, έκδοση αδειών καταστημάτων κ.α. Δυστυχώς, το κυκλοφοριακό παραμένει μόνιμο άλυτο πρόβλημα. Εκτιμώ πως η πόλη δεν έχει εικόνα σημαντικού κέντρου των Βαλκανίων. Πρέπει να γίνουν πολλά σε επίπεδο υποδομών, όπως σύνδεση της πόλης με τα νησιά, Σποράδες, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, αναβάθμιση και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου κ.α. Πρέπει να έχουμε υπόψιν ότι οι γείτονές μας προχωρούν σταθερά στον εκσυγχρονισμό – εξευρωπαϊσμό των πόλεων τους. Έχω την αίσθηση ότι έχουμε μείνει πίσω.

– Το Μουσείο Ολοκαυτώματος ένα έργο το οποίο οραματιστήκατε ως δήμαρχος, πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί και τι αλλαγές θεωρείτε πως θα επιφέρει στη Θεσσαλονίκη;

Μετά από πολλές καθυστερήσεις, το Μουσείο Ολοκαυτώματος Ελλάδος (Μ.Ο.Ε.) βρίσκεται σε καλό δρόμο και πιστεύω ότι, μέχρι το τέλος του έτους, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής αναδόχου, ώστε να ξεκινήσει η ανέγερση. Φιλοδοξία είναι να αποτελέσει το Μ.Ο.Ε. σημείο αναφοράς για όλα τα μέρη και όλους τους πληθυσμούς που υπέστησαν ολοκαύτωμα και, φυσικά, για αυτό που υπέστη η Θεσσαλονίκη. Οι γενοκτονίες δεν είναι τοπικά, αλλά παγκόσμια φαινόμενα και θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται ως πράξεις εναντίον του ανθρώπου και της ανθρώπινης φύσης. Η πόλη μπορεί να γίνει κέντρο μνήμης του Ολοκαυτώματος, καθώς και κέντρο συστηματικής εκπαίδευσης πληθυσμών, ώστε να αποτελέσει ουσιαστική πραγματικότητα το «Ποτέ ξανά!».

– Ποιον ή ποια θα θέλατε να δείτε επόμενο/η Δήμαρχο κ ποια είναι η άποψη σας για το έργο το Κωνσταντίνου Ζέρβα;

Στηρίζω όσο μπορώ τον Σπύρο Πέγκα, παλιό μου συνεργάτη ως Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, ο οποίος εργάστηκε με μεγάλη επιτυχία για την καθιέρωση της πόλης ως τουριστικού προορισμού με πολλά ενδιαφέροντα, εφαρμόζοντας συστηματικά τη λεγόμενη Διπλωματία των ΠόλεΓΙΆΝΝΗΣ ΜΠΟΥΤΆΡΗΣ Πρώην Δήμαρχος Θεσσαλονίκης ων και δημιουργώντας το «Streetfood Festival», το οποίο συνεχίζει μέχρι σήμερα να λειτουργεί πολύ πετυχημένα. Δεν θα ήθελα να σχολιάσω το έργο, όπου υπάρχει, του Κώστα Ζέρβα.

– Η αξία των ακινήτων στη Θεσσαλονίκη έχει αυξηθεί σημαντικά, θεωρείτε ότι αυτό επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την εξέλιξη της πόλης και της τοπικής κοινωνίας;

Η καθιέρωση της πρακτικής «Airbnb» και η μεγάλη αύξηση ξενοδοχειακών μονάδων κάθε επιπέδου είναι φυσικό να επηρεάζουν θετικά την εξέλιξη της πόλης, δημιουργώντας νέα επαγγέλματα, θέσεις εργασίας και οδηγώντας σε αύξηση τιμών και ενίσχυση της οικονομίας της πόλης.

– Κλείνοντας, από τη συνολική εμπειρία που έχετε, ποιο είναι το απόσταγμα της ζωής;

Ας κοιτάμε μπροστά και ας διδασκόμαστε από το παρελθόν.

Συνέντευξη πρός: Βασίλη Μπαμπάολους Γενικός Διευθυντής της Arcus Real Estate

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *