ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΔΡΕΑ ΜΑΝΔΡΙΝΟΥ: ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

– Με την ιδιότητα σας ως πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων περιγράψτε μου την επιστροφή στην κανονικότητα από την μετά covid εποχή .

Μετά από δυόμιση «χαμένα» χρόνια, από το Μάρτιο του 2020 έως τα τέλη της περσινής χρονιάς, έχουμε πλέον επιστρέψει στην κανονικότητα. Η περίοδος του κορονοϊού υπήρξε και για τον ξενοδοχειακό κλάδο, εξαιρετικά δύσκολη. Κάποια καταλύματα έκλεισαν και δεν ξανάνοιξαν. Παρ’ όλα αυτά με την εμπειρία που μας άφησε η πανδημία, προχωράμε και ατενίζουμε θετικά το μέλλον.

– Τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη προσελκύει επενδύσεις εκατομμυρίων σε ξενοδοχεία 5 αστέρων με 7 νέες αφίξεις και κάποια ακόμη που αναμένεται να προστεθούν τα επόμενα χρόνια. Πόσες μονάδες αυτού του επιπέδου λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην πόλη και πόσες οι προσφερόμενες κλίνες;

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην περιοχή μας 21 μονάδες πέντε αστέρων με περίπου 4.700 κλίνες.

– Είστε ικανοποιημένοι από το επίπεδο πληρότητας;

Κλείνοντας το πεντάμηνο της φετινής χρονιάς, τα νούμερα σίγουρα είναι πολύ καλύτερα από το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη αρνητικό πρόσημο σε σύγκριση με το πεντάμηνο του 2019, την τελευταία χρονιά κανονικότητας πριν την εμφάνιση του covid-19. Ευελπιστούμε ότι το πρόσημο θα γίνει θετικό κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

– Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των εν λειτουργία ξενοδοχείων στην πόλη και οι συνολικά διαθέσιμες κλίνες;

Με ακρίβεια μπορώ να σας δώσω στοιχεία μόνο για τα ξενοδοχεία-μέλη της Ενώσεώς μας. Παρ’ όλα αυτά, λειτουργούν – κατά προσέγγιση – σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης σχεδόν 150 κύρια καταλύματα δυναμικότητας περίπου 15.500 κλινών.

– Έχετε εκτίμηση συνολικής ετήσιας προσέλευσης τουριστών – επισκεπτών;

Το 2022 έκλεισε για την περιοχή της Θεσσαλονίκης με 2.125.433 διανυκτερεύσεις Ελλήνων και αλλοδαπών επισκεπτών. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί σε μείωση 12,96% σε σύγκριση με το 2019.

– Ποιες χώρες αποτελούν κατά βάση των κύριο όγκο προσέλευσης;

Εκτός από τους Έλληνες που παραδοσιακά αποτελούν την πρώτη εθνικότητα, τα τελευταία χρόνια στην κορυφή των υπολοίπων εθνικοτήτων βρίσκονται οι Ισραηλινοί, οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ, οι Κύπριοι και φυσικά οι Βαλκάνιοι (Ρουμάνοι, Σέρβοι, Βούλγαροι, Σκοπιανοί κα).

– Ως ένωση ξενοδόχων πως βλέπετε σήμερα αυτό το ισοζύγιο, αλλά και ποιες οι προβλέψεις σας για το άμεσο μέλλον;

Σίγουρα είναι ανάγκη να μπουν στο «κάδρο» της πελατείας μας και άλλες εθνικότητες με αεροπορικές συνδέσεις, είμαστε όμως πολύ επιφυλακτικοί εάν αυτός ο στόχος μας επιτευχθεί, λόγω έλλειψης επαγγελματικής προβολής.

– Πόσο θα επηρεάσει, κατά την γνώμη σας, μια δυναμική αύξηση του επαγγελματικού τουρισμού;

Δεν θεωρώ ότι αυτό το γεγονός θα συμβεί σύντομα, άρα δεν μπορώ να είμαι αισιόδοξος.

– Θα ήθελα την τοποθέτηση σας αναφορικά με τις τουριστικές υποδομές της πόλης και πόσο θα επηρεάσουν την τουριστική προσέλευση, σειρά εμβληματικών έργων όπως η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους, η νέα ΔΕΘ στην εποχή confexpark, το νέο μουσείο ολοκαυτώματος στον παλαιό σταθμό, παραλιακό μέτωπο, Μετρό κλπ.

Η συζήτηση για την προοπτική της Θεσσαλονίκης μπαίνει πάντα είτε σε προεκλογικές περιόδους ή στην περίοδο της ΔΕΘ, με πομπώδεις ανακοινώσεις από τους εκάστοτε κυβερνώντες για επερχόμενη αποπεράτωση όλων αυτών των εμβληματικών έργων (Μετρό, ανάπλαση πλατείας Αριστοτέλους, νέα ΔΕΘ, παραλιακό μέτωπο, νέο μουσείο ολοκαυτώματος, υποθαλάσσια, αεροδιάδρομος υπερατλαντικών πτήσεων κ.α). Για εμάς που ζούμε σε αυτή την πόλη, δυστυχώς έως ότου δούμε την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων έργων, εκλαμβάνουμε αυτές τις ανακοινώσεις ως ανέκδοτα.

– Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος;

Το κυριότερο πρόβλημα του κλάδου μας είναι το τεράστιο λειτουργικό κόστος που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις μας και που απ’ ότι διαφαίνεται, θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο.

– Πως βλέπετε το μέλλον στον σύγχρονο και δυναμικό χώρο των υπηρεσιών φιλοξενίας;

Θα υπάρξουν εξελίξεις σίγουρα στο άμεσο μέλλον με την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.

– Κε Μανδρίνο ως πρόεδρος της ένωσης και έμπειρος επιχειρηματίας του κλάδου, τι προτάσεις έχετε καταθέσει σε τοπικούς φορείς ώστε να αλλάξει δυναμικά το τουριστικό προφίλ και ο χαρακτήρας της πόλης;

Εδώ και χρόνια η τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό είναι ανύπαρκτη. Οι περισσότερες ενέργειες που γίνονται, είναι ερασιτεχνικές και μεμονωμένες και αφορούν δυστυχώς πολιτική προβολή. Η πραγματική επένδυση και παρακαταθήκη για τη Θεσσαλονίκη, θα είναι η εκπόνηση και υλοποίηση ενός στρατηγικού πλάνου προβολής του προορισμού στο εξωτερικό σε τεχνοκρατική βάση, βασισμένη σε μια σύγχρονη τεχνοκρατική μελέτη προώθησης του με σκοπό την προσέλκυση νέων αγορών. Έχουμε εδώ και τουλάχιστον ένα οκτάμηνο καταθέσει τις προτάσεις μας στους τοπικούς φορείς (Περιφέρεια και Δήμο Θεσσαλονίκης) θέτοντας τους παράλληλα προ των ευθυνών τους αν αυτές οι προτάσεις δεν υλοποιηθούν έως το τέλος της θητείας τους. Συνέντευξη πρός:

Βασίλη Μπαμπάολους Γενικός Διευθυντής της Arcus Real Estate

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *